InloggenBookmarks Woordenboek
UitloggenInstellingenForum-hulp!
Warboel
Mix van alle berichten uit alle rubrieken (forum oude stijl)
 
9 berichten
Pagina 1½ van 1
Je leest nu onderwerp "advertentie..."
Volg datum > Datum: vrijdag 23 januari 2009, 19:4123-1-09 19:41 Nr:156786
Volg auteur > Van: Michiel Opwaarderen Re:156702
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: advertentie... Structuur

Michiel
Homepage
Zwolle
Nederland

Jarig op 19-7

2652 berichten
sinds 8-2-2004
Anja Seijn schreef op vrijdag 23 januari 2009, 0:32:

> eddy DRUPPEL schreef op donderdag 22 januari 2009, 17:43:
>
>> Reklame word gemaakt door mensen die niet voldoende werk hebben
>> !
>
> Los van de hele discussie ... wat een onzin is dit!
> Moet je ook geen interviews meer geven of zelfs je bedrijfsnaam
> niet meer noemen. Zelfs mond-op-mond is reclame.

Je hebt beide gelijk hoor, jullie hebben het alleen over verschillende bedrijven. De eenmans zaakjes die het druk hebben, maken geen reclame, dat gebeurd vanzelf door de klanten. Eddy kan nu eenmaal maar op 1 paard zitten en een bekapper kan nu eenmaal maar één paard tegelijk bekappen. Bedrijven die gewoon meer personeel aannemen als het drukker wordt, die hebben altijd belang bij reclame. Pn heeft veel belang bij reclame en velen willen meeliften op hun succes. Fred is een man die hoeven specialisatie als passie heeft, ongelooflijk hoeveel internationale cursussen hij daar aan besteed heeft. Dat feit maakt hem tegelijkertijd ongeschikt om anderen natuurlijk bekappen te leren, vanuit die achtergrond vertrouw je het een leek nooit toe. De evt. profs die hij op wil gaan leiden zullen dit wantrouwen van hem overnemen, op een uitzondering na waarschijnlijk.

Groet, Michiel
Volg datum > Datum: vrijdag 23 januari 2009, 20:5723-1-09 20:57 Nr:156794
Volg auteur > Van: muriel Opwaarderen Re:156786
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: advertentie... Structuur

muriel
Homepage
Nederland

Jarig op 8-6

883 berichten
sinds 21-2-2007
Michiel schreef op vrijdag 23 januari 2009, 19:41:

> Anja Seijn schreef op vrijdag 23 januari 2009, 0:32:
>
>> eddy DRUPPEL schreef op donderdag 22 januari 2009, 17:43:

> Je hebt beide gelijk hoor, jullie hebben het alleen over
> verschillende bedrijven. De eenmans zaakjes die het druk
> hebben, maken geen reclame, dat gebeurd vanzelf door de
> klanten.

De kwestie is hoe meer je verkoopt en dus je variabele kosten stijgen en je vaste kosten constant blijven des te beter je rentabiliteit. Met andere woorden hoe meer je verkoopt van een produkt des te lager is het percentage van je overhead (huur pand, drukwerk, marketing etc.) per verkocht produkt.

Dus je winst stijgt of je kan het produkt voor een betere prijs aanbieden en meer concurrerend kan zijn. Daarnaast geeft meer afzet je een betere onderhandelingspositie tegenover je leverancier en transportkosten dalen.

Een grotere naamsbekendheid door het afzetten van meer produkten geeft je daarnaast meer bestaanszekerheid in moeilijkere tijden en geeft je een betere onderhandelingspositie mocht je ooit in gesprek willen met een bank.

Daarnaast heeft een bedrijf met meer body een betere kans van overname als je tzt wil stoppen en je bedrijf wil verkopen of met pensioen wilt. Al met al is het dus belangrijk dat je altijd werkt aan groei dmv b.v. adverteren ook als je het druk hebt. De naam moet blijven hangen. Heineken is bekend over de gehele wereld en heeft het best druk echter zij moeten blijven adverteren om ook in de toekomst groot te blijven. Als ondernemer heb je niet de luxe om te gaan teren op de klanten die je op dat moment hebt je weet namelijk nooit wat de toekomst brengt. Op het moment kan de rechtbank en de curatoren het aantal failliesementsrechtzaken niet aan.
Volg datum > Datum: vrijdag 23 januari 2009, 21:1123-1-09 21:11 Nr:156799
Volg auteur > Van: Anja Seijn Opwaarderen Re:156794
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: advertentie... Structuur

Anja Seijn
Nederland


3222 berichten
sinds 4-8-2008
muriel schreef op vrijdag 23 januari 2009, 20:57:

> Michiel schreef op vrijdag 23 januari 2009, 19:41:
>
>> Anja Seijn schreef op vrijdag 23 januari 2009, 0:32:

> ondernemer heb je niet de luxe om te gaan teren op de klanten
> die je op dat moment hebt je weet namelijk nooit wat de
> toekomst brengt. Op het moment kan de rechtbank en de curatoren
> het aantal failliesementsrechtzaken niet aan.

Wel een heel uitvoerige verhandeling, maar ...
Waarvan akte!
Je leest nu onderwerp "advertentie..."
Warboel
Mix van alle berichten uit alle rubrieken (forum oude stijl)
 
9 berichten
Pagina 1½ van 1
 InloggenBookmarks Woordenboek
UitloggenInstellingenForum-hulp!

Deelnemers online: 0 verborgen deelnemers.
contact