Arabesk schreef op zondag 4 oktober 2009, 12:16:
> Wederom is hiermee aangetoond dat welzijn niet op
nr 1 staat
> bij dit soort bedrijven, maar vooral hun verkoopcijfers.
Dat is ook logisch. Wellicht zijn dat soort bedrijven ooit begonnen als ideologie, maar zodra een bedrijf dermate gaat groeien dat er werknemers in dienst komen, er forse investeringen moeten worden gedaan, er aandeelhouders verschijnen die alleen maar rendement op hun investeringen willen en niets met het product zelf hebben, etc. dan gaat het ook alleen maar om de verkoopcijfers. Bij de meeste bedrijven gaat dat zo.
Dit is ook de reden dat we PN bewust kleinschalig houden en geen investeerders willen. We zouden van hieruit een tijdschrift kunnen gaan oprichten, meer boeken en DVD's in het assortiment gooien, een fors arsenaal aan vitamine-supplementen in de webwinkel zetten, maar zodra je dat soort investeringen gaat doen dan verschijnen er belanghebbenden die ieder jaar weer willen weten waarom de omzet niet nog verder is gestegen en die de hele ideologie aan de kant vegen.
Frans
"If your only tool is a hammer, you tend to see every problem as a nail.