InloggenBookmarks Woordenboek
UitloggenInstellingenForum-hulp!
Warboel
Mix van alle berichten uit alle rubrieken (forum oude stijl)
 
5970 berichten
Pagina 314½ van 398
Je leest nu alle berichten van "Peter Donck"
Volg datum > Datum: maandag 18 januari 2010, 15:3918-1-10 15:39 Nr:188205
Volg auteur > Van: Peter Donck Opwaarderen Re:188190
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Vraag aan de landcruiser kenners. Structuur

Peter Donck
Homepage
moorslede
belgie

Jarig op 5-10

5970 berichten
sinds 18-9-2004
Frans Veldman schreef op maandag 18 januari 2010, 15:20:

> Peter Donck schreef op maandag 18 januari 2010, 15:00:
>
>>> EN tegen alle propaganda in: beter voor het milieu, want als we

>> dan koopt op den duur ook nooit iemand nog een ouwe
>> ook al duurt het op cuba al een tijdje
>
> Wat is dat nou voor logica.

de heel eenvoudige logica dat alles wat oud is
ooit nieuw is geweest, je kan autos niet tot in het oneindige blijven recycleren
maar je hebt gelijk als het overdaad van nieuwe-autoproduktie aangaat hoor

> Wat is dat nou voor logica. Huizen gaan toch ook langer mee dan
> 10 jaar, en zijn toch ook geen wegwerpproduct? Nochthans kopen
> er heel wat mensen een "2e-hands huis". En boten en vliegtuigen
> gaan ook veel langer mee.
> Uiteraard blijven er altijd wel snobs die iets nieuw kopen. Die
> betalen dan mooi voor de afschrijving, en zorgen dat er
> voldoende "ouds" beschikbaar blijft. Per slot van rekening
> duurt "nieuw" minder lang dan "oud". Onze auto was
> waarschijnlijk maar 2 jaar "nieuw", en nu al 36 jaar "oud".

het renoveren van huizen wordt gezien als stukken ekologischer dan het bouwen van nieuwe, maar dat klopt alleen maar als je net als bij een auto, bouwt met degelijke, robuuste en eenvoudig te monteren en hermonteren materialen.
Geloof me vrij dat je bij de meeste ouwe huizen er beter los door rijdt met een bulldozer dan dat je er één hout aan verandert.
en nochtans kopen veel mensen een "oude-woning", ja, en altijd vééééééél te duur, juist omdat ze géén rekening houden met ALLE renovatieaspekten

>
>> maar het is wel een manier om redelijk zorgeloos in een nieuw
>> luxeding rond te rijden,
>
> Mwah. Hoezo zorgenloos? Het zijn toch altijd de nieuwtjes die
> stil komen te staan, met al die electronische troep. Ik heb 1
> keer in mijn leven (noodgedwongen) in een nieuwe lease-bak
> moeten rijden. Het is ook de enige keer waarbij ik stil heb
> gestaan en niet het probleem zelf kon oplossen.

ik heb tot mijn 40° altijd 2°hands gereden, en ik ben géén techneut,
ik kan je vertellen dat ik verdomd veel meer in een garage heb gestaan
dan met een nieuwe

>
>> dan zo ongeveer hetzelfde bedrag zonder fun naar je staat door
>> te schuiven
>> en waarom zou je dat dan weer laten liggen
>
> Wie heeft het over laten liggen? Om geld uit te geven aan niet
> standaard dingen heb je enige fantasie nodig, maar het is zeer
> wel mogelijk. LOL

het gaat 'm in deze niet om 'standaard', maar voor mij in wat je nodig hebt
ik hou bv absoluut niet van autos, maar eigenlijk kan je momenteel niet werken zonder, ik heb er maar eentje, jij hebt er 3 ? en een vliegtuig ?
Volg datum > Datum: maandag 18 januari 2010, 16:3918-1-10 16:39 Nr:188223
Volg auteur > Van: Peter Donck Opwaarderen Re:188203
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Vraag aan de landcruiser kenners. Structuur

Peter Donck
Homepage
moorslede
belgie

Jarig op 5-10

5970 berichten
sinds 18-9-2004
Marlies Sanders schreef op maandag 18 januari 2010, 15:36:

> Jazeker, want die trailer heeft ook nog laadvermogen(2 paards
> zeg 1400?)
> dus die mag je ook leeg niet trekken zonder E in Ned.
> Gaat om gewicht + laadvermogen..
> Klein vakantiekarretje of mestkarretje mag net...

mijn dubbele trailer weegt 800kg, Humbaur
Atec weegt ook zoweinig, zo'n dure duits of overprijsde brit weegt natuurlijk meer
dus een dubbelpaardstrailer met een shet mag achter een gewone wagen toch,
maar nog steeds niks voor truud natuurlijk
Volg datum > Datum: maandag 18 januari 2010, 16:4918-1-10 16:49 Nr:188230
Volg auteur > Van: Peter Donck Opwaarderen Re:188210
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Vraag aan de landcruiser kenners. Structuur

Peter Donck
Homepage
moorslede
belgie

Jarig op 5-10

5970 berichten
sinds 18-9-2004
Frans Veldman schreef op maandag 18 januari 2010, 15:50:

> Peter Donck schreef op maandag 18 januari 2010, 15:39:
>
>> ik hou bv absoluut niet van autos, maar eigenlijk kan je
>> momenteel niet werken zonder, ik heb er maar eentje, jij hebt
>> er 3 ? en een vliegtuig ?
>
> 2 auto's.
> Maar ok, ben er niet afhankelijk van (werk aan huis ;-) ) en
> rij sowieso niet zoveel. En als we eens ver moeten dan gaan we
> niet met de auto. ;-)
>
ik ga niet ver
ik werk aan huis
en toch moet ik regelmatig naar hot en her
Volg datum > Datum: maandag 18 januari 2010, 16:5818-1-10 16:58 Nr:188232
Volg auteur > Van: Peter Donck Opwaarderen Re:188225
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Vraag aan de landcruiser kenners. Structuur

Peter Donck
Homepage
moorslede
belgie

Jarig op 5-10

5970 berichten
sinds 18-9-2004
Anita Cats schreef op maandag 18 januari 2010, 16:41:

> Hier zo'n verhaal,
> Wij hebben de 2 paard trailer van 2000kg naar 1700 kg veranderd
> op papier.

> rijden,,,, gewoon veel oefenen op een afgelegen parkeerplaats
> oid, en achter uit rijden, en achteruit bochtjes rijden, nog
> leuk ook!
> Anita

maar als je langs de weg dan toch gewogen wordt dan hang je
want je volgeladen trailer zal al snel meer dan 1800kg wegen ....
Volg datum > Datum: maandag 18 januari 2010, 17:0318-1-10 17:03 Nr:188234
Volg auteur > Van: Peter Donck Opwaarderen Re:188227
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Vraag aan de landcruiser kenners. Structuur

Peter Donck
Homepage
moorslede
belgie

Jarig op 5-10

5970 berichten
sinds 18-9-2004
Frans Veldman schreef op maandag 18 januari 2010, 16:42:

> Peter Donck schreef op maandag 18 januari 2010, 16:39:
>
>> mijn dubbele trailer weegt 800kg, Humbaur
>> Atec weegt ook zoweinig, zo'n dure duits of overprijsde brit
>> weegt natuurlijk meer
>
> Doet er niet toe. Wat is het totaalgewicht? Dus eigen gewicht
> PLUS laadvermogen? Dat is wat voor de Nederlandse wet telt.

doet er wel toe, je startgewicht (leeggewicht trailer) is anders
gewicht van je paarden is hetzelfde
van de ene trailer zal de MTMT lager zijn dan van de andere
dus speelt het wel een rol
Volg datum > Datum: maandag 18 januari 2010, 18:1018-1-10 18:10 Nr:188252
Volg auteur > Van: Peter Donck Opwaarderen Re:188157
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: witte hoeven zwakker? Structuur

Peter Donck
Homepage
moorslede
belgie

Jarig op 5-10

5970 berichten
sinds 18-9-2004
Ans Jondral schreef op maandag 18 januari 2010, 14:22:

> Wij hebben hier 3 paarden met 3 witte voeten en elk 1 witte
> achtervoet.

telkens links waarschijnlijk, die ene achteraan van die 4 witte

> En dan nog eentje met 4 witte voeten.

euh, zowel links als rechts ?
>
> Toeval of niet, maar bij diegene die maar 1 witte voet hebben,
> is dat witte voetje altijd het slechtste.
> Als ze mok hebben is het aan het witte been, als er zweren zijn
> of scheuren ook steeds dat witte been etc...
> Degene met 4 witte voeten heeft dat dan weer niet. Die heeft
> echt supervoeten.
>
dat loopt gelijk met sabino-aftekeningen op hoofd en benen
bles buigt doorgaans onderaan af naar linkerneusgat
en het linkerachterbeen is oplopend wit in mindere of meerdere mate
zowel bles als sokken hebben ontbrekend pigment
jaja, daar gaan we weer....
Volg datum > Datum: dinsdag 19 januari 2010, 11:4519-1-10 11:45 Nr:188350
Volg auteur > Van: Peter Donck Opwaarderen Re:188325
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Vraag aan de landcruiser kenners. Structuur

Peter Donck
Homepage
moorslede
belgie

Jarig op 5-10

5970 berichten
sinds 18-9-2004
Debbie schreef op dinsdag 19 januari 2010, 9:50:

> das allemaal ook toevallig.. Mijn man en ik zijn ook op zoek
> naar een geschikte 4x4. Eentje die het ruigere werk aan kan
> maar ook de nodige kilometers moet kunnen maken op de weg. Ik
> denk klein en goedkoop een 2e auto. mijn man trekt het breder
> en wil een grote gezins auto.
> Wat rijden jullie (de rest) aan 4x4 en wat zijn jullie
> ervaringen?
> Groetjes Deborah

ik reed met een MAZDA B2500
nu met een ISUZU DMAX 3L
allebei pickup long cab, kombinatie als personenwagen, trekkend voertuig, werkpaard
ruime kabine voor 4 personen met modern komfort
de isuzu is ook komfortabeler achterin maar daardoor wel laadbak iets korter
gesloten laadbak waar heel wat inkan : honden, zadels, voer, weidepalen, touwen....
en je bent er niet van gestoord in de "propere" cab, géén rondstuivend paarden-en hondenhaar, géén afgelebberde ramen of ondergeslijmde zetels
verbruik allebei rond de 11-12L /100 km, met trailer 14-15L
de isuzu is ondanks de zwaardere motor iets zuiniger

allebei "lichte vracht", dwz als zelfstandige of ondernemer groot voordeel
grote auto ook voor relatieve prijs, zowat onderhoudsloos ook,
het voordeel van een nieuwe auto met bescheiden elektronika
want ja die gaat eerst stuk
Je leest nu alle berichten van "Peter Donck"
Warboel
Mix van alle berichten uit alle rubrieken (forum oude stijl)
 
5970 berichten
Pagina 314½ van 398
 InloggenBookmarks Woordenboek
UitloggenInstellingenForum-hulp!

Deelnemers online: 0 verborgen deelnemers.