InloggenBookmarks Woordenboek
UitloggenInstellingenForum-hulp!
Warboel
Mix van alle berichten uit alle rubrieken (forum oude stijl)
 
1415 berichten
Pagina 53½ van 95
Je leest nu alle berichten van "Britt Claeys"
Volg datum > Datum: dinsdag 19 mei 2009, 21:3219-5-09 21:32 Nr:165247
Volg auteur > Van: Britt Claeys Opwaarderen Re:165244
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Demo dag Poedertoren Structuur

Britt Claeys
Wommelgem
België

Jarig op 13-11

1415 berichten
sinds 8-1-2008
Julie_Uranie schreef op dinsdag 19 mei 2009, 21:08:

> marianne laenen schreef op dinsdag 19 mei 2009, 20:07:
>
>> verasita schreef op dinsdag 19 mei 2009, 18:34:

> verder over uitwijden.
> btw, even een "kleine" opmerking, bij outbackriding wordt er
> toch niet 100% bitloos gereden? En daar geeft Eddy toch ook
> les...

Speculaties van mensen buitenaf heeft idd geen zin, natuurlijk doen mensen dat en gaan ze hun eigen idee vormen, ik vind het bewonderingswaardig dat interne problemen niet uitgesmeerd worden.
Verder heb ik met Linda en Rudi geen problemen gehad vorige zomer toen ik er een maand stond, belange ni. Kheb daar toen ook geen bitten, ijzers, sporen gezien.
Maar ik vind het wel sneu dat op de demo wel bitten aanwezig waren (en dat is toch een soort van visitekaartje, ni?) en dat verassingsact in contrast stond met wat ik voel dat juist is voor een paard.
't Is mijn persoonlijke mening, das waar maar ik vind dat echt waar zonde.
Volg datum > Datum: vrijdag 22 mei 2009, 1:5422-5-09 01:54 Nr:165375
Volg auteur > Van: Britt Claeys Opwaarderen
Volg onderwerp > Onderwerp: Leuk spelletjes Structuur

Britt Claeys
Wommelgem
België

Jarig op 13-11

1415 berichten
sinds 8-1-2008
Piet schreef op donderdag 21 mei 2009, 22:10:

> Dinsdag 2 juni krijg ik een klas giegelmeiden van 16- 17
> met hun mentor op bezoek die ervoor gekozen hebben om
> bij mij hun laatste schooldag door te brengen. Hartstikke

> Moet voor die meiden een topdag worden én als ze ooit
> iets met paarden krijgen, ze weten dat er een heel andere
> wereld is dan een manege ....
> So help please!

Het gaat dus over niet allemaal paardenmeisjes, ik zou dan iets laten zien dat ze van hun sokken blaast, iets spectaculair want kleine dingen die groot zijn in de ogen van paarden mensen gaan ze ni zien. Voetballen met een paard zullen ze wel tof vinden, dat zie je ni op tv hè :-) Mss de 'spectaculaire' kunstjes: op commando laten knielen, zitten, steigeren, flemen, ... Zo'n dingen met een wauw-effect, laat die giechelende bende maar met hun mond vol tanden staan. Zoiets à la Andrea en Ariel kan je ni snel leren zeker? Want dan zullen ze wel stillekes zijn en zelfs met enkel een halsring. Acrobatische Piet ;-)
Effe over de theorie 's morgens: die meisjes staan op het punt examens te doen, ze hebben al een heel jaar theorie gehad en dan gaan ze op uitstap en dan begint de dag met ... theorie. Het gaat hier over een bende pubers hè, ni de gemakkelijkste doelgroep maar wel als je hun interesse hebt. Kan je ze zelf ni op de theorie laten komen op één of andere manier? Mss dat je stukjes laat zien die je toepast op een paard of ze kunnen dit op een medeleerling zelf toepassen. Vanuit voorbeelden en gerichte vragen van jou, komen ze zelf wel op de theorie. Maar ik zou ze iets laten doen, al doende leer je het best.
Veel succes, het zal een vermoeiende dag worden voor je maar wel plezant!
Volg datum > Datum: vrijdag 22 mei 2009, 16:5122-5-09 16:51 Nr:165421
Volg auteur > Van: Britt Claeys Opwaarderen Re:165379
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Leuk spelletjes Structuur

Britt Claeys
Wommelgem
België

Jarig op 13-11

1415 berichten
sinds 8-1-2008
Piet schreef op vrijdag 22 mei 2009, 7:29:

> Britt Claeys schreef op vrijdag 22 mei 2009, 1:54:
>
>> Piet schreef op donderdag 21 mei 2009, 22:10:

> duidelijk gemaakt door hen zelf. Daar heb ik wel een
> aantal gerichte vraagjes voor en een berg smarties. Ik ga
> ze niet in de schoolbanken zetten
>
Smarties en pannenkoeken, ze gaan u adoreren ;-)

> Ik ben geen Ariel :-) Ik weet niet of ie tijdens zijn
> demo ook dwars met zijn rug op de rug van een galopperend
> paard heeft gelegen? Ik moet er allemaal niet aan denken!

Ik ook ni zenne, maar 't is wel spectaculair hè!


> paard' ook niks mag vragen.
> (Dan ineens gaan mensen namelijk beseffen hoe slim een
> paard is en hoe hij kan nadenken) maar ook aan een echt
> paard.

Ah, zoiets staat ook op één van de eerste dvd's van Parelli, da is wel lachen geblazen. Gaan ze ook ineens beseffen hoe moeilijk het is voor een mens om zich non-verbaal uit te drukken en hoe snel deze het geduld verliest als het ni meteen lukt.

> Ik denk dat Allegra , cool als ze is, enorm snel haar
> hoef op een ballon leert zetten en als het water uit de
> door henzelf gevulde ballonnen dan in het rond spettert,
> lijkt me dat lachen.

Kan je ze ook niet leren om een waterspuit tussen haar tanden te houden en het publiek nat te spuiten? Lekkere verkoeling als het warm weer is en ook hilarisch, tenzij het zo'n meisjes zijn die meer bekommerd zijn over hun kapsel enzo, maar dan kunt gij weer lachen met hun gezichtsuitdrukking LOL
Volg datum > Datum: vrijdag 22 mei 2009, 22:0522-5-09 22:05 Nr:165441
Volg auteur > Van: Britt Claeys Opwaarderen Re:165434
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Leuk spelletjes Structuur

Britt Claeys
Wommelgem
België

Jarig op 13-11

1415 berichten
sinds 8-1-2008
marianne laenen schreef op vrijdag 22 mei 2009, 20:43:

> Britt Claeys schreef op vrijdag 22 mei 2009, 16:51:
>
>> Piet schreef op vrijdag 22 mei 2009, 7:29:

> Totaaaaaaal verkeerde boodschap!!!!!
> Wat voor een dieet volgde jij ook alweer?????
>
> Marianne

Jij zegt wat ik dacht (omkoperij) ;-) Maar ik wil geen discussie uitlokken dat over clickertraining met paarden zou gaan omdat ik der niks van ken.
Maar Piet, ik denk ook wel dat ze u gaan herinneren als 'de man met het lekkers', mss een witte baard laten groeien LOL
Voor de rest is't een leuk concept zenne, kwou dat ik zoiets had mogen doen ipv voor de zoveelste keer een bezoekje aan de haven van Antwerpen, tenzij we daar smarties kregen natuurlijk :-)
Volg datum > Datum: zaterdag 23 mei 2009, 21:4023-5-09 21:40 Nr:165494
Volg auteur > Van: Britt Claeys Opwaarderen Re:165470
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Leuk spelletjes Structuur

Britt Claeys
Wommelgem
België

Jarig op 13-11

1415 berichten
sinds 8-1-2008
Piet schreef op zaterdag 23 mei 2009, 5:35:

> Britt Claeys schreef op vrijdag 22 mei 2009, 22:05:
>
>> marianne laenen schreef op vrijdag 22 mei 2009, 20:43:

> een paard krijgt als het iets goeds gedaan heeft,
> daarmee precies dezelfde goede sfeer creerend en de wil
> om iets te leren die je nu al op voorhand bespeurt bij
> die meiden .....

Oh maar ik had ook al door dat ze iets moesten doen voor ze smarties zouden krijgen zenne :-)
Het zal wel werken die dag maar ik betwijfel of het nog zou werken als ze een week bij je zouden zijn, ik denk dat je dan eerder zoiets zou krijgen van 'daar hebt ge hem weer met zijn gekleurde chocolade'. Het zou een ander verhaal zijn als ze dit uit eigen interesse zouden leren, hier is het van de moetes, het is opgelegd vanuit de school uit, dat jij ze een leuke dag gaat aanbieden buitengelaten.
De geliefste opvoeder (en dat ben jij die dag) is niet diegene die met hen pinten gaat pakken of snoepjes geeft, dat is allemaal leuk op korte termijn maar op lange termijn gaan ze zich evenwaardig aan je voelen en tja, dan kan je even gemakkelijk buitengesloten worden als een vriendje of vriendinnetje want zo zullen ze je gaan beschouwen. Lachen en zwanzen hoort er allemaal bij, autoritair moet je zeker ni zijn maar raar maar waar krijg je meer respect als je net dat ene tredeke hoger staat.
Maar dat wil ni zeggen dat ik ni denk dat die meisjes een leuke dag gaan beleven bij je, zeker ni!
De dag aan de haven van Antwerpen zou ik zeker leuker gevonden hebben met smarties, maar of ik nu meer geleerd zou hebben op die manier? De theorie zou even saai zijn geweest en even snel vergeten, 1 ding zou er wel blijven hangen: SMARTIES!! ;-)
Volg datum > Datum: zondag 24 mei 2009, 20:5224-5-09 20:52 Nr:165532
Volg auteur > Van: Britt Claeys Opwaarderen Re:165529
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Ik zoek een rem ;) Structuur

Britt Claeys
Wommelgem
België

Jarig op 13-11

1415 berichten
sinds 8-1-2008
Gudrun schreef op zondag 24 mei 2009, 19:53:

> Ilma Meijer schreef op zondag 24 mei 2009, 0:24:
>
>> sibyl de jager schreef op zaterdag 23 mei 2009, 22:29:

> Alleen de dazen zijn al terug "vollen bak" aanwezig, nu ook een
> hele grote soort met rood-achtige spikkeltjes die hij helemaal
> niet leuk vindt.
> Dat wordt terug stinsspul spuiten.

Kheb ook vandaag zo'n roodachtig groot exemplaar gezien! Brr, was me da voor een vies beest...
Volg datum > Datum: zondag 24 mei 2009, 21:4724-5-09 21:47 Nr:165535
Volg auteur > Van: Britt Claeys Opwaarderen Re:165515
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Leuk spelletjes Structuur

Britt Claeys
Wommelgem
België

Jarig op 13-11

1415 berichten
sinds 8-1-2008
Piet schreef op zondag 24 mei 2009, 7:37:
>
> Rrrrespect,, trapje hoger, werken met beloningen is leuk
> voor de korte termijn zijn allemaal uitingen van op
> dominantie leren en van angst dat je als leraar te kort
> schiet omdat je geen controle over degene die je les
> geeft hebt.

Tja, dan zal ik in uw ogen geen goede leerkracht worden hè ;-)
Bij mij komt er het woord omkoperij op maar ik ben er wel zeker van dat het een leuke dag gaat worden voor die meisjes en daar draait het om hè!
Probeer zoiets in een klas op 1 september en waar gaat dat eindigen in juni? Bij punten sparen voor een I-pod ofzo? Want ze gaan die smarties ni plezant blijven vinden hè en als je zoiets doet, gaan ze steeds iets beters verwachten of je les valt in duigen omdat ze het varken gaan uithangen.
En ja, ik wil respect van mijn leerlingen maar die moet ik ni afdwingen maar verdienen, net zoals ik respect moet hebben voor hen als ze het verdienen.
Trapje hoger is dan weer een uitdrukking maar dat is wel nodig, niet meters hoger maar dat ene beetje. Waarom? Omdat ze het meest van je gaan leren als ze naar je opkijken of beter hen dat gevoel geeft. Een voorbeeld waar de meeste hen wel in kunnen plaatsen: je leert autorijden van bijv je vader, das echt een wauw-ding want ge zijt ineens groot en volwassen (zo voel je je toch) en je kijkt echt naar papa op want hij gaat je dat leren, brave papa... Je geeft hem geen kritiek want hij weet tenminste wat hij doet en jij nog niet. Heb je nu, jaren later, nog geen kritiek gegeven op je vader zijn rijstijl? Ikke wel zenne, omdat ik (denk) dat ik bepaalde dingen beter kan. Dat wil ni zeggen dat ik mijn vader als persoon ni goe vind, begot nee, maar hij kan zooo traaaaag rijden en dan krijgt hij kritiek als ik meerijd ;-)
Hier zou het wauw-effect de smarties zijn, maar dat houdt eens wel op en dan kan kritiek volgen tenzij je iets anders kan brengen dat zij beter vinden.
Je kan je als leerkracht ni permitteren dat je in zo'n situatie terecht komt, een reputatie draag je voor jaren mee.
Je onthoudt zelf toch 2 typen leerkrachten: de bullebakken en de echte toffe. Ga eens na of die toffe leerkrachten nooit eens uit hun krammen geschoten hebben? Ik geloof van wel, al is het maar een blik en das dan weer het tegenovergestelde van belonen hè. Maar de kunst is om weer plezant te doen op het moment dat de leerlingen het verdienen, eigenlijk toch een beloning! Als je enkel gaat werken met beloningen, gaat dat ooit tegen je keren, vind ik toch :-)

> Als theorie in die haven saai was lag dat aan de zwakte
> van degene die je dat vertelde, niet aan jou. En wel zeker
> had je meer geleerd als je de kans had gehad ergens
> een beloning voor te verdienen, als je van de ene
> uitdaging in de andere was terechtgekomen en je geen kans
> had gehad om te gaan dagdromen onder het saaie verhaal
> of door van verveling te gaan donderen met je
> klasgenoten.

Die uitstap staat hier bekend om zijn saaiheid zenne ;-)

> Een van de grootste voorbeelden van hoe zelfs 'het ergste'
> kan veranderen naar normale proporties, door juist niet
> op dominantie te trainen -om het nu maar weer over

> Dat het nu wel lukt is omdat ze zichzelf de druk om te
> doen wat ik vraag oplegt, omdat ze de beloning wil
> verdienen. Dat had jij gedaan in die haven en dat gaan de
> meisjes doen bij mij.

Knap wat je voor elkaar hebt gekregen bij haar maar hier gaat het om een probleemgeval hè. 't Is te hopen voor u dat ge geen bende probleempubers over de vloer krijgt ;-)

> Betekent dat verval naar Sodom en Gomorra? (En je spitst
> het nu toe naar het geven van smarties als beloning,
> maar dat is onzin natuurlijk want ik kan honderdduuzend
> vormen van belonen bedenken, daarom begon ik o.a. ook al
> over jouw eigen salaris waar je alles voor doet en je
> verzacht dit alleen maar doordat het voor jou de
> prettigste manier is om die beloning te krijgen, maar je
> móet en zál, hoe dan ook, die beloning)

Ik spits me nu toe op die smarties omdat ik dit nu juist omkoperij vind, een positieve bevestiging is ook een beloning en dat doe ik voortdurend in de les maar natuurlijk gaan ze net iets harder hun best doen voor chocolade dan voor ne 'goe gedaan'.
Ik doe ni alles voor mijn salaris want anders zou ik geen goeie job hebben opgezegd om terug te gaan studeren, maar het vooruitzicht is ook een beloning hè :-)


> eerder naar huis mogen en 2 moeten blijven tot de normale
> tijd, de laatste 2 toch wat beter hun best gaan doen en
> ik op dat moment niet hun grootste vriend zou zijn
> hoor.

Of die laatste 2 gaan uw leven zuur maken, ik steek mijn hand er ni voor in het vuur dat zij beter hun best gaan doen zenne, wel dat gij ni hunne vriend gaat zijn dan ;-)
Och Piet, dermee dat ik geen discussie wou uitlokken want ik weet dat wij het niet eens gaan zijn op dit gebied LOL
Maar dat wil ni zeggen dat ik uw methode ronduit slecht vind, er zitten goei elementen in maar ik vind dat er verschillende aanpakken zijn naargelang de personen die je voor je hebt. En koop die meisjes maar om die dag, ze gaan een leuke dag tegemoet en das toch wa telt zeker ;-)
Je leest nu alle berichten van "Britt Claeys"
Warboel
Mix van alle berichten uit alle rubrieken (forum oude stijl)
 
1415 berichten
Pagina 53½ van 95
 InloggenBookmarks Woordenboek
UitloggenInstellingenForum-hulp!

Deelnemers online: 0 verborgen deelnemers.